Friday, December 11, 2009

muhasabah....

pulang sahaja dari pejabat Yayasan Tenaga Nasional petang td, satu sahaja yang bermain di fikiranku...banyak pihak yang telah bersusah-payah kerana aku...namun, apakah usaha yang ak lakukan selama ini berbaloi dengan apa yang telah mereka semua usahakan untuk aku..?tepuk dada, tanyalah akal...sesal kemudian tidak berguna...ak hanya mampu berdoa kepadaMu supaya diberikan peluang sekali lagi..aku banyak melakukan dosa terhadapMu....sesungguhnya aku hanyalah seorang hambaMu yang kerdil...lemah lagi tidak berdaya...kadang-kadang tinggi imannya..kadang-kadang ampuh bak pagar yang dimakan anai-anai...hanya menanti hari untuk tumbang...sesungguhnya satu penyesalan tidak mampu menjawab segala persoalan yang berlangsung di benak fikiran sekarang...yer..mungkin orang akan berkata bahawa keazaman baru hanya akan muncul di awal tahun sahaja...bagaimanakah mahu mengekalkan keazaman itu?
sekarang hari-hari aku dinantikan dengan penuh debaran...menantikan jawapan yang bakal mencorakkan kehidupanku...

No comments:

Post a Comment